Ileana van Compagnie M

zondag 9 augustus 2015

We zijn slechts 2 weken na de lancering, en ik ben er zeker van dat dit nieuwe Compagnie M patroontje geen verdere introductie meer nodig heeft. De Ileana: een échte all-rounder, en een klassieker in wording! Mijn favoriete opties waren duidelijk van de eerste previews: de raglan halfmouwen (iets dat ik nog relatief weinig tegen kwam in kleedjespatronen), en de strikkraag. Heerlijk. 
Dit Ileana-verhaal begon met online solden shoppen. Ik bestelde nieuwe schoenten voor Jolien (Ocra bij Hippe schoentjes) én kocht ook die week een geweldig warmgeel double gauze stofje (Nani Iro bij Lana Lotta). Onintentioneel, maar a match made in heaven, zo bleek toen beide dezelfde dag toekwamen. De stof werd gereserveerd voor de Ileana, en de contrastkleur was bij het zien van de schoenen ook snel beslist. 
'All good things come in pairs'. Mijn dochters klagen nooit over een extra kleedje, en zeker niet over één dat zwiert, dus maakte ik er eentje voor allebei. Van een beetje subtiele twinning, gaat niemand dood, en stiekem vind ik matchende zusjes ook gewoon schattig, dus koos ik voor stofjes in hetzelfde kleurenpalet. Voor de versie van Janne werden het de soft cactus blauwgroene bloemetjes. Mijn nu al all time favorite soft cactus print. 

De boord onderaan de halve cirkelrok van Jolien, daar twijfelde ik nog stevig over. Maar een kleine knipflater - kent u dat, knippen op de stofvouw en bij het openplooien ontdekken dat de onderste helft blijkbaar niet helemaal overlapte?- maakte dat ik creatief met de zoom moest omgaan. Door de biais te dubbelen in plaats van naar binnen te plooien won ik 2 cm. Het kleedje zit nog ruim, en zal nu tenminste ook nog een tijdje kunnen meegaan. Bijkomend voordeel, de biais is vrij stijf en zo krijgt het luchtige double gauze stofje een beetje volume, en zwiert lekker uit.
De maten vallen wat mij betreft een tikkeltje ruim, voor een eerder aanpassend model. Ik nam zorgvuldig de maten op van mijn dochters, en baseerde mij op de matentabel. Voor de 4-jarige Janne maakte ik dan ook een 4 jaar, en verbreedde een tikkeltje aan de (peuter)buik. Voor de 6-jarige Jolien maakte ik maat 5 jaar, versmalde nog wat naar de taille toe, en verlengde het lijfje en de rok met 1,5cm. Beide hebben nog wat groeimarge. Mijn advies zou zijn: neem zeker de maten van je kind op, en als u twijfelt tussen 2 maten, neem dan eerder de kleinste. Ik geef het maar mee.

Voor wie nog niet overtuigd zou zijn na ál die geweldige versies die de voorbije twee weken al passeerden, heb ik nog een massa foto's in petto. Ach, een moeder en een selectie maken van foto's van haar kroost, het blijft een moeilijke opdracht.
De foto's nam ik in de tuin van mijn grootouders. dat voelt altijd een beetje als thuiskomen.
Het patroon nog niet in handen? Met de code ILEANA10 kan u nog profiteren van 10% korting!




31 opmerkingen

  1. Ook zo'n schoontjes! Die Ileana is mijn favorietje momenteel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe jurkjes en prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je grootouders te zien! Doe ze de groeten van mij.
    De jurken zijn trouwens ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig mooie kleedjes!
    Ik spotte ook net de boekentas, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Mieke! De jurkjes zijn echt af! Ik ben helemaal fan van de kleurencombinatie en die schoentjes... Inderdaad een match made in heaven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke kleuremcombi die blauw en oranje! Ik ben ook helemaal weg van die softcactus print en kleur trouwens. Je dochters staan super met hun jurken en dat knip debakel, tja die heb ik hier ook wel ja, net zo'n hoekje eruit...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die 'matching sisters'! Ziet er inderdaad een heerlijk patroon uit. Je doet me opnieuw verlangen naar het naaien maar momenteel heb ik nog twee kittens groot te brengen met de papfles ;-) (een meer dan fulltime job -dag en nacht-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof dat de kleedjes en de schoenen matchen maar ook dat de zusjes bij elkaar passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is beslist, ik koop het patroon! Mooie combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oo, ook mijn favoriete soft cactusje! T ligt hier in de kast ... Ik moet toch maar eens mijn blinde ritsenangst proberen overwinnen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar o zo mooi! Die schoentjes en die stof zo samen, echt super.
    En o ja, knippen aan de stofvouw zonder eerst eens de onderste laag te checken, been there, done that :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kleurcombinatie, dat blauw en oranje! En deze mouwtjes zijn ook mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ileana staat garant voor stralende kinders, hier ook alweer. Wat een prachtjurken! Zalige kleurencombinatie en die double gauze, daar ben ik heel zwaar fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schoontjes. Twinning is absoluut cute als het bijeenpassend is maar toch niet helemaal hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon kleurtjes! Ze zien er allebei prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Indien je express op zoek zou gaan naar zo een perfect matchende schoenen je zou ze nooit vinden en dan is het natuurlijk extra leuk als dat wel lukt.
    De zusjes zien er schattig uit zo leuk assorti en toch niet hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mieke! Hoe perfect is dat hier weer! Jij wordt echt "één van de grote" precies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moet hier precies dringend nog ergens een dochter opscharrelen om zo'n mooi geheel te maken! Knap jong, echt knap, die twee dochters van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schoon, echt schoon! En ik ben zo hard fan van die nani iro! <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel Mooi!
    Zou het kunnen dat ze met deze outfit in de gazet van Antwerpen staan op de straatfeesten van de Biest?
    Groetjes Sara (van de naailes)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deje laatste foto moet ge echt inkaderen... Schoon gerief joh!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig, twee bij elkaar passende jurkjes en toch zo anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi mooi! Die biais onderdaan is echt goed, het maakt het kleedje net een tikkeltje anders... en die schoenen !!!! Jij slaagt er telkens in om die pareltjes er uit te vissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi! Ook heel erg geslaagd met de biais ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.